۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۴۰

استاندار گیلان مطرح کرد؛

اصلاح ساختار اقتصادی مقابله با گران فروشی در گیلان

اصلاح ساختار اقتصادی مقابله با گران فروشی در گیلان

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر نقش مهم مردم برای بهبود شرایط بازار، گفت: ساختار اقتصادی مقابله با گران فروشی در گیلان اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه سه شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان گیلان از طریق شبکه باران با اشاره به اینکه ارتباط با کشورهای همسایه وضعیت تولید و اقتصاد کشور و استان را مدیریت کرد، بیان کرد: تورم فعلی کشور حدود ۳۶ درصد است.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور و شرایط تحریم و تورم نیاز به جراحی اقتصادی داشت، افزود: ایجاد توازن و شفاف سازی در پرداخت یارانه نیاز کشور بود و دولت شجاعانه به این کار ورود کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق رشد ۸ درصدی باید اقتصاد را مردمی کنیم، تصریح کرد: باید از نظر ساختاری ریشه فساد را قطع کنیم و اصلاح ساختاری انجام دهیم تا فساد در بدنه سیستم اداری رخ ندهد.

عباسی با بیان اینکه در جهاد آبرو باید از تمام توان و ظرفیت خود برای توزیع عادلانه ثروت بین مردم استفاده کنیم، ادامه داد: قبل از گران شدن یک کالا، میزان افزایش قیمت باید در اختیار مردم باشد و هدف این است که یارانه‌ها مستقیماً به دست خود مردم برسد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نظارت بر داروها توسط بیمه انجام می‌شود، بیان کرد: نظارت بر کیفیت نان و حتی زمان بازگشایی نانوایی‌ها در سیستم پرداخت جدید یارانه آرد در نظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و گزارشات مردمی برای بهبود شرایط فعلی بسیار کمک کننده است، تصریح کرد: هدف ما تقویت تولید داخلی، شفافیت و مبارزه با فساد است.

عباسی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایات مردمی است، افزود: سایت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کسانی که یارانه دریافت نکرده اند نیز تعبیه شده است.

وی با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی مقابله با گران فروشی در گیلان، گفت: تعزیرات حکومتی اختیار دارد در محل جرم حکم صادر کند تا با کسانی که با جان و مال مردم بازی می‌کنند برخورد شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یک چهارم مردم گیلان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این شرایط زیبنده مردم استانی با این همه امکانات نیست، بیان کرد: نیازمند پشتیبانی مردم برای موفقیت در برنامه‌های پیش رو هستیم.

عباسی با اشاره به توانایی پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به تولیدکنندگان و واردکنندگان، گفت: ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص یافته که می‌توانیم در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم.

کد خبر 5486971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha